Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Vocabulary | Greetings in English

Vocabulary | Greetings in English (Λεξιλόγιο | Χαιρετισμοί στα Αγγλικά) 

Greet =Χαιρετώ 

Greetings=Χαιρετίσματα

Meet=γνωρίζω

Meeting=συνάντηση, σύσκεψη

Good morning= Καλημέρα

Good evening=  Καλησπέρα

Good afternoon= Καλό απόγευμα

Good evening= Καλό βράδυ

Good night= Καληνύχτα

Sweet dreams=Όνειρα γλυκά

Hello=Hi=Hey=Γεια

Bye=Αντίο/Γεια (μόνο όταν φεύγουμε)

Goodbye=Αντίο (όταν φεύγουμε και συνήθως θα δούμε τον άλλον μετά από πολύ καιρό ή και ποτέ)

Say our goodbyes= Να πούμε τα αντίο μας (ιδίωμα)

π.χ at this point David and Marie say their goodbyes (σε αυτό το σημείο ο David και η Marie είπαν τα αντίο τους/ χαιρέτησαν ο ένας τον άλλο)

See ya=Τα λέμε (ανεπίσημη έκφραση)

How’s it going? = Πως πάει;

How are things going?=Πως πάνε τα πράγματα;

How are you doing?= Πως είσαι/είστε;

How have you been?=Πως ήσουν/ήσασταν; (εννοεί τον τελευταίο καιρό);

What’s up?= What’s new? = Τι τρέχει; Τι νέα;

What's going on?= Τι συμβαίνει;

Good/Nice to see you=Χαίρομαι που σε βλέπω

It’s nice to meet you/Pleased to meet you/Glad to meet you=Χαίρομαι που σε γνώρισα/νιώθω ευχαρίστηση που σε γνώρισα

Long time no see= "χρόνια και ζαμάνια" είναι informal, ανεπίσημη έκφραση που σημαίνει πως πέρασε πολύς καιρός, χωρίς να έχουμε δει κάποιο άτομο. π.χ. I haven't seen you in months! Long time no see!

It’s been a while (since)=Έχει περάσει πολύς καιρός (από τότε)

ΙΜFORMAL VS FORMAL

(Ανεπίσημο Vs Επίσημο)

*casual language=καθημερινή/απλή γλώσσα, ανεπίσημη 

HOW ARE YOU? Να απαντήσω με ειλικρίνεια;

Τις πιο πολλές φορές, τα άτομα χρησιμοποιούν αυτή την φράση σαν "γεια", και όχι σαν ευκαιρία να μάθουν όντως πως είσαι. Συνήθως σε πιο επίσημες, uncasual συζητήσεις, με ξένους, χρησιμοποιούμε κάποιο από τα παρακάτω:

  • Not bad (όχι άσχημα)
  • Allright (όλα καλά)
  • Good (καλά)

How are you? Ειλικρινείς απαντήσεις

😐 When you feel allright/neutral= όταν νιώθεις εντάξει/ουδέτερα

I'm fine/allright/good/okay= είμαι εντάξει/καλά

Oh, just the usual.= ω, απλά τα συνηθισμένα/όπως πάντα

so-so= έτσι κι έτσι

Not bad=όχι άσχημα

😃When you feel happy=όταν νιώθεις χαρούμενη

I'm great/very well!=είμαι πολύ καλά

I feel amazing!=νιώθω καταπληκτικά!

Pretty good=αρκετά καλά (αυτό είναι catchphrase/η ατάκα ενός Αμερικάνου κωμικού. Πάτα εδώ να δεις τι εννοώ.)

😢When you feel blue=όταν νιώθεις άκεφη

I've been better=έχω υπάρξει και καλύτερα

Not so well=όχι και τόσο καλά 

So far so good!= ως τώρα καλά!


🤔Άλλες καταστάσεις: I am/I feel...

exhausted=εξουθενωμένη

stressed out=αγχωμένη

I am busy=είμαι απασχολημένη

frustrated=εκνευρισμένη (σε μεγάλο βαθμό)

Μπορείς αφού απαντήσεις να ρωτήσεις και εσύ το άλλο άτομο προσθέτοντας την φράση "and you?" (και εσύ;). Όμως επειδή αυτή η φράση κατέληξε στερεοτυπική για τους μετανάστες, ίσως θα ήθελες να δοκιμάσεις ένα από τα παραπάνω όπως αναφέραμε. (πχ how are you? how have you been?)


Για να εκτυπώσεις το λεξιλόγιο πάτα αυτόν τον σύνδεσμο: https://drive.google.com/file/d/10ebRgp2TTkLCSLiOQWYzhP25HOSeyXDD/view?usp=sharing

Όπως όλα τα άλλα θέλει καλή εξάσκηση, γράψε κάτω ξανά και ξανά τις ίδιες εκφράσεις, ως να τις μάθεις και προσπάθησε να τις χρησιμοποιείς καθημερινά ή σε συζητήσεις 💓

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αριθμοί στα αγγλικά | Numbers in English

  Το να μάθεις τους αριθμούς στα αγγλικά, δεν είναι τόσο δύσκολο όσο φαίνεται, Αρχικά πρέπει να μάθεις τους πρώτους 12 αριθμούς και ύστερα θα σου φανεί πιο εύκολο να συνθέτεις πιο περίπλοκους αριθμούς. Τις δεκάδες (20, 30, 40 κ.α) πρέπει να τις μάθεις απ'έξω, όμως αφού τις μάθεις, σε συνδυασμό με τα παραπάνω θα μπορείς να φτιάχνεις τους αριθμούς όπως τους θες. ΠΡΟΦΟΡΑ 1-20 ΚΑΝΟΝΕΣ  Για να φτιάξεις έναν αριθμό βάζεις τον μεγαλύτερο αριθμό μπροστά και ύστερα λες τον μικρότερο .  (δηλ. στο 720, λες πρώτα 700, μετά 20) Ενώνουμε τις δυάδες με μια παύλα (-) (δηλ. 23 είκοσι-τρία) Μετά τις εκατοντάδες λέμε " and ", με την  εξαίρεση των μηδενικών των εκατοντάδων που έχουν μόνο μηδενικά (δεν θα ακουγόταν ωραίο αν το κάναμε): 4. Δεν πειράζει αν λες a ή one hundred/thousand/million, γιατί σημαίνουν το ίδιο πράγμα. 5. ΜΗΝ βάζεις τους αριθμούς στο πληθυντικό , μη λες "a thousand s " πες "a thousand", δεν είναι σαν τα ελληνικά που λέμε χιλιάδες, στέκεται χωρίς να

Μια εισαγωγή στους ρηματικούς χρόνους | An Introduction to Verb Tenses

  Στα ελληνικά έχουμε τους εξής 8 χρόνους:  Ενεστώτας (τώρα) πχ. εγώ λούζω   Παρατατικός (χθες συνέχεια) πχ. εγώ έλουζα   Αόριστος (χθες μια φορά) π.χ. εγώ έλουσα Μέλλοντας Εξακολουθητικός (αύριο συνέχεια) π.χ εγώ θα λούζω  Μέλλοντας Συνοπτικός (αύριο μια φορά) π.χ. εγώ θα λούσω Παρακείμενος (έχω κάνει κάτι) π.χ εγώ έχω λούσει Υπερσυντέλικος (είχα κάνει κάτι) π.χ. εγώ είχα λούσει Μέλλοντας Συντελεσμένος (θα έχω κάνει κάτι) π.χ  εγώ θα έχω λούσει Και σαν να μην μας έφταναν όλα αυτά, έχουμε ενεργητική φωνή  (ενεργώ/κάνω κάτι π.χ. εγώ λούζω) και παθητική φωνή  (παθαίνω/μου συμβαίνει κάτι π.χ. εγώ λούζομαι) και όλα αυτά κλίνονται επίσης σε 8 χρόνους. Η γλώσσα μας είναι δύσκολη, αλλά έτσι είναι και οι άλλες γλώσσες. Τα αγγλικά έχουν περισσότερους χρόνους και μας δίνουν μια ευκαιρία να μιλήσουμε και να εκφραστούμε με έναν άλλο τρόπο. Ίσως πιο χαλαρό από αυτών των ελληνικών. Στα αγγλικά χωρίζουμε τους χρόνους σε: Present (παρόν) Past (παρελθόν) Future (μέλλον) Το καθένα από τα παραπάνω έχε

Be, have, do in Present Simple | Είμαι, έχω, κάνω στον Στιγμιαίο Ενεστώτα

  Be, have,  do in Present Simple | Είμαι, έχω, κάνω στον Στιγμιαίο Ενεστώτα  Σήμερα θα μιλήσω για τρία από τα πιο σημαντικά ρήματα στην αγγλική γλώσσα Τα χρησιμοποιούμαι καθημερινά χωρίς να το καταλαβαίνουμε, συνήθως μόνα τους ή και με άλλα ρήματα, οπότε είναι σημαντικό να γνωρίζουμε να τα χρησιμοποιούμαι σωστά. Αρχικά πρέπει να μάθουμε, πως τα ρήματα χωρίζονται σε 2 κατηγορίες 1. Auxiliary verbs = βοηθητικά ρήματα Σε αυτές τις περιπτώσεις, το ρήμα που χρησιμοποιούμαι, βοηθά ένα άλλο ρήμα να δώσει νόημα στην φράση. π.χ I am taking a bath (εγώ κάνω μπάνιο), εδώ το ρήμα του be, που έγινε "am" βοηθά το ρήμα "taking", να δώσει νόημα στην φράση. Αν βάζαμε μόνο "am", δεν θα έβγαζε νόημα! 2. Main verbs = κύρια ρήματα Σε αυτές τις περιπτώσεις , το ρήμα είναι ο σταρ της πρότασης. Αυτό δίνει νόημα στην πρόταση. π.χ.  I was here a month ago (Ήμουν εδώ πριν ένα μήνα), εδώ το ρήμα του be, έγινε "was" και σημαίνει ήμουν. Δεν υπάρχει κανένα άλλο ρήμα και εί