Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μια εισαγωγή στους ρηματικούς χρόνους | An Introduction to Verb Tenses

 




Στα ελληνικά έχουμε τους εξής 8 χρόνους:

  1.  Ενεστώτας (τώρα) πχ. εγώ λούζω
  2.  Παρατατικός (χθες συνέχεια) πχ. εγώ έλουζα
  3.  Αόριστος (χθες μια φορά) π.χ. εγώ έλουσα
  4. Μέλλοντας Εξακολουθητικός (αύριο συνέχεια) π.χ εγώ θα λούζω
  5.  Μέλλοντας Συνοπτικός (αύριο μια φορά) π.χ. εγώ θα λούσω
  6. Παρακείμενος (έχω κάνει κάτι) π.χ εγώ έχω λούσει
  7. Υπερσυντέλικος (είχα κάνει κάτι) π.χ. εγώ είχα λούσει
  8. Μέλλοντας Συντελεσμένος (θα έχω κάνει κάτι) π.χ  εγώ θα έχω λούσει
Και σαν να μην μας έφταναν όλα αυτά, έχουμε ενεργητική φωνή (ενεργώ/κάνω κάτι π.χ. εγώ λούζω) και παθητική φωνή (παθαίνω/μου συμβαίνει κάτι π.χ. εγώ λούζομαι) και όλα αυτά κλίνονται επίσης σε 8 χρόνους.

Η γλώσσα μας είναι δύσκολη, αλλά έτσι είναι και οι άλλες γλώσσες. Τα αγγλικά έχουν περισσότερους χρόνους και μας δίνουν μια ευκαιρία να μιλήσουμε και να εκφραστούμε με έναν άλλο τρόπο. Ίσως πιο χαλαρό από αυτών των ελληνικών.

Στα αγγλικά χωρίζουμε τους χρόνους σε:
  1. Present (παρόν)
  2. Past (παρελθόν)
  3. Future (μέλλον)

Το καθένα από τα παραπάνω έχει 4 υποκατηγορίες:
  1. Simple
  2. Continuous
  3. Perfect simple
  4. Perfect continuous
3x4=12, οπότε στα αγγλικά έχουμε 12 χρόνους (twelve verbal tenses).

Σχηματικά ισχύει αυτό:


(Present simple, present continuous, past simple, past continuous, future simple, future continuous, present perfect simple, present perfect continuous, past perfect simple, past perfect continuous, future perfect simple, future perfect continuous.)

Ας ρίξουμε μια ματιά:

1. Present Simple (Ενεστώτας)

Χρησιμοποιείται ώστε να εκφράσουμε μια ρουτίνα. Είναι κάτι που κάνεις πάντα, κάθε μέρα/μήνα/έτος. Ή είναι κάτι που δεν κάνεις ποτέ. 
  • He never goes fishing (αυτός δεν πάει ποτέ για ψάρεμα)
  • I always go to the mall on Sundays (εγώ πάντα πάω στο εμπορικό τις Κυριακές)

2. Present Continuous/Progressive(Ενεστώτας διαρκείας)

Χρησιμοποιείται για να εκφράσουμε μια πράξη που γίνεται τώρα και δεν έχει τελειώσει ακόμα.
  •  My husband is doing the dishes (ο άνδρας μου πλένει τα πιάτα = δηλ. τα πλένει ακόμα, τώρα που μιλάμε)
  • I'm playing the piano right now. (εγώ παίζω το πιάνο αυτή την στιγμή = δηλ. δεν σταμάτησα να παίζω ακόμη)

3. Future Simple  (Μελλοντικός Συνοπτικός)

Για κάτι που θα γίνει στο μέλλον, για λίγη ώρα. Για κάτι που προγραμματίζουμε στο μέλλον.
  • What will you do tomorrow? (τι θα κάνεις εσύ αύριο;)
  • Will you dance with me? (θα χορέψεις μαζί μου;)
  • I will drive to school tomorrow (θα οδηγήσω ως το σχολείο αύριο)

4. Future Continuous (Μελλοντικός Εξακολουθητικός)

Για μια πράξη που θα γίνεται στο μέλλον με διάρκεια. Η ενέργεια δεν θα είναι πλήρης, όταν μια άλλη ενέργεια θα συμβεί στο μέλλον, να την διακόψει.
  • I will be studying at noon (εγώ θα διαβάζω το απόγευμα)
  • She will be working when the package arrives  (αυτή θα δουλεύει, όταν φτάσει το πακέτο)

5. Past Simple (Αόριστος)

Για κάτι που κάναμε παλιά για λίγη ώρα και τελείωσε, ή που ήταν ρουτίνα μας που δεν την τηρούμε πια.
  • I just finished cooking (εγώ μόλις τελείωσα το μαγείρεμα)
  • He made lots of trips, last year. (αυτός έκανε πολλά ταξίδια πέρυσι)

6. Past Continuous (Παρατατικός)

Για κάτι που κάναμε στο παρελθόν, για πολύ ώρα. Πιο συχνά, χρησιμοποιείται για πράξη που γινόταν και διακόπηκε απότομα.
  • They were driving by car, when a deer crossed the road. (αυτοί ταξίδευαν με αυτοκίνητο, όταν ένα ελάφι πέρασε τον δρόμο. = δηλ. σταμάτησε η πράξη που έκαναν πολύ ώρα, από μια άλλη πράξη)

7. Present Perfect Simple (Παρακείμενος)

Μπορεί να μοιάζει με το present simple. Εκεί έγινε μια πράξη και τελείωσε, η διαφορά είναι πως, με το present perfect simple, βλέπεις το αποτέλεσμα μιας τελειωμένης πράξης. Δεν χρειάζεται να αναφέρεσαι στο πότε έγινε. Ή μιλάς για κάτι που ίσχυε και συνεχίζει να ισχύει.
  • They have travelled to France (αυτοί έχουν ταξιδέψει στη Γαλλία = δηλ. η πράξη τελείωσε, δεν μας νοιάζει αν το κάνανε συχνά, δεν το αναφέρει καν, μας νοιάζει που συνέβη κάποτε)
  • I've known Maria for 10 years (εγώ ξέρω την Μαρία εδώ και 10 χρόνια = την γνώριζα και την γνωρίζω ακόμη, αν έβαζα past simple και έλεγα knew θα σήμαινε πως δεν την ξέρω πια ή πως πέθανε 😳)
  • He has lost his keys! (αυτός έχασε τα κλειδιά του! = δηλ. βλέπω το αποτέλεσμα μπροστά μου, δεν έχει τα κλειδιά του)

8. Present Perfect Continuous 

Σε αυτή την περίπτωση η πράξη στην οποία αναφερόμαστε, ξεκίνησε στο παρελθόν και συνεχίζεται και τώρα το παρόν.
  • I've been trying to find the answer to this quiz all day! (προσπαθώ να βρω την απάντηση σε αυτό το κουίζ όλη μέρα!)
  • My neighbors have been singing for hours, it's annoying (οι γείτονές μου τραγουδάνε εδώ και ώρες, είναι ενοχλητικό)

9. Past Perfect Simple (Υπερσυντέλικος Συνοπτικός)

Για να περιγράψουμε 2 πράξεις, που για να γίνουν, η μία έπρεπε να τελειώσει και την να την δεχτεί ύστερα, η επόμενη πράξη. Συνήθως η πρώτη πράξη διαρκεί λίγο ή μας είναι ασήμαντη η διάρκεια της.
  • She had travelled by car, when the bus arrived (αυτή ταξίδευε με ένα αυτοκίνητο, όταν έφτασε το λεωφορείο = δηλ. ταξίδευε τόση ώρα με αυτοκίνητο και με το που έφτασε το λεωφορείο, σταμάτησε η πρώτη πράξη, και ξεκίνησε η δεύτερη)
  • I had not eaten at that restaurant before today. (εγώ δεν είχα φάει σε εκείνο το εστιατόριο μέχρι σήμερα)

10. Past Perfect Continuous/Progressive (Υπερσυντέλικος Διαρκείας)

Στα κοινά αγγλικά, δεν το χρησιμοποιούν τόσο πολύ. Το συναντάμε κυρίως μέσα στα βιβλία. Εκφράζει μια πράξη που γινόταν πολύ ώρα και έπρεπε να τελειώσει, για να γίνει η επόμενη πράξη. Για κάτι που γινόταν για πολύ ώρα, από μία στιγμή, ως μια συγκεκριμένη άλλη στιγμή και τελείωσε πια.
  • They had been traveling for one hour when the car broke down. (αυτοί ταξίδευαν για μία ώρα, όταν το αυτοκίνητο χάλασε)
  • I had been standing at the bus stop for 30 minutes (εγώ στεκόμουν στη στάση του λεωφορείου για 30 λεπτά = δηλ. γινόταν πολύ ώρα και τελείωσε πια)

11. Future Perfect Simple (Συντελεσμένος Μέλλοντας)

Εκφράζει μια ενέργεια που θα ολοκληρωθεί στο μέλλον πριν ολοκληρωθεί μια άλλη.
  • She will have come home by the time you arrive. (αυτή θα έχει γυρίσει πίσω, μέχρι να έρθεις εσύ)

12. Future Perfect Continuous/Progressive (Συντελεσμένος Μέλλοντας Διαρκείας)

Εκφράζει μια πράξη που θα γίνεται για πολύ ώρα στο μέλλον μέχρι να διακοπεί από κάτι άλλο. Συνήθως προσθέτουμε και το πόση ώρα γινόταν η πράξη αυτή.

  • I will have been studying for an hour by the time you come home (εγώ θα έχω διαβάσει για μία ώρα, μέχρι να έρθεις εσύ σπίτι)



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αριθμοί στα αγγλικά | Numbers in English

  Το να μάθεις τους αριθμούς στα αγγλικά, δεν είναι τόσο δύσκολο όσο φαίνεται, Αρχικά πρέπει να μάθεις τους πρώτους 12 αριθμούς και ύστερα θα σου φανεί πιο εύκολο να συνθέτεις πιο περίπλοκους αριθμούς. Τις δεκάδες (20, 30, 40 κ.α) πρέπει να τις μάθεις απ'έξω, όμως αφού τις μάθεις, σε συνδυασμό με τα παραπάνω θα μπορείς να φτιάχνεις τους αριθμούς όπως τους θες. ΠΡΟΦΟΡΑ 1-20 ΚΑΝΟΝΕΣ  Για να φτιάξεις έναν αριθμό βάζεις τον μεγαλύτερο αριθμό μπροστά και ύστερα λες τον μικρότερο .  (δηλ. στο 720, λες πρώτα 700, μετά 20) Ενώνουμε τις δυάδες με μια παύλα (-) (δηλ. 23 είκοσι-τρία) Μετά τις εκατοντάδες λέμε " and ", με την  εξαίρεση των μηδενικών των εκατοντάδων που έχουν μόνο μηδενικά (δεν θα ακουγόταν ωραίο αν το κάναμε): 4. Δεν πειράζει αν λες a ή one hundred/thousand/million, γιατί σημαίνουν το ίδιο πράγμα. 5. ΜΗΝ βάζεις τους αριθμούς στο πληθυντικό , μη λες "a thousand s " πες "a thousand", δεν είναι σαν τα ελληνικά που λέμε χιλιάδες, στέκεται χωρίς να

Be, have, do in Present Simple | Είμαι, έχω, κάνω στον Στιγμιαίο Ενεστώτα

  Be, have,  do in Present Simple | Είμαι, έχω, κάνω στον Στιγμιαίο Ενεστώτα  Σήμερα θα μιλήσω για τρία από τα πιο σημαντικά ρήματα στην αγγλική γλώσσα Τα χρησιμοποιούμαι καθημερινά χωρίς να το καταλαβαίνουμε, συνήθως μόνα τους ή και με άλλα ρήματα, οπότε είναι σημαντικό να γνωρίζουμε να τα χρησιμοποιούμαι σωστά. Αρχικά πρέπει να μάθουμε, πως τα ρήματα χωρίζονται σε 2 κατηγορίες 1. Auxiliary verbs = βοηθητικά ρήματα Σε αυτές τις περιπτώσεις, το ρήμα που χρησιμοποιούμαι, βοηθά ένα άλλο ρήμα να δώσει νόημα στην φράση. π.χ I am taking a bath (εγώ κάνω μπάνιο), εδώ το ρήμα του be, που έγινε "am" βοηθά το ρήμα "taking", να δώσει νόημα στην φράση. Αν βάζαμε μόνο "am", δεν θα έβγαζε νόημα! 2. Main verbs = κύρια ρήματα Σε αυτές τις περιπτώσεις , το ρήμα είναι ο σταρ της πρότασης. Αυτό δίνει νόημα στην πρόταση. π.χ.  I was here a month ago (Ήμουν εδώ πριν ένα μήνα), εδώ το ρήμα του be, έγινε "was" και σημαίνει ήμουν. Δεν υπάρχει κανένα άλλο ρήμα και εί